2015. dec 04.

ForIdeAdvent - December 4.

írta: ForIdea
ForIdeAdvent - December 4.

Közös többszörös

Ma nálunk járt a Net-Média Alapítvány két önkéntese. Munkájuk során a céljuk a vakok és gyengénlátók webes eligazodásának megkönnyítése. A széles tevékenységi körüktől letaglózva, teljesen fellelkesültünk egy lehetséges együttműködés miatt, amit már előre nagyon nagy örömmel köszöntünk. Hogy miért ezzel kezdjük a mai sorainkat?

Együttélés. Együttgondolkodás. Együttműködés. Milyen szép szavak! De mitől? Attól, hogy valami közöset, valami többszöröst, valami közös többszöröst sejtet. A közös többszörös sem nem az egyik, sem nem a másik. Mindkettőnél több, amihez mindkettő kell. A "te" és az "én" az két különálló dolog saját sejtfallal, meg minden egyéb olyasmivel, ami a két dolgot elválasztja egymástól. A "mi", az már egy. Ott már egy közös határvonal van. Azon túl, hogy ennek a boncolgatásáról filozofálni önmagában véve is nagyon érdekfeszítő, vegyük egy pillanatra szemügyre, hogy miért is számít ez a téma olyan sokat az üzleti gondolkodásban is. Pont ugyanazért, amiért minden más területen is esszenciális. Vagyok "én" - nekem van valamim, vagy "te" - neked is van valamid. Lehetünk ketten együtt valami - és legyen valamink, ami nem olyan mint a tiéd és nem is olyan mint az enyém. De mindkettőre épít, alapoz.

Vegyük észre, hogy mind a vállalkozáson belüli kapcsolatainkban, mind a kifelé irányuló kapcsolati rendszerünkben legtöbbször "te"-k és "én"-ek vannak jelen. Akarok én közös többszöröst a kollégámmal, partneremmel? Meg akarom érteni, hogy mi ő és milye van, és ő meg akarja érteni ugyanezt rólam? Ha igen a válasz, akkor kezdjük el összeadni/szorozni, amink van és máris közelebb léptünk egyet ahhoz, ami felé nyargalni igyekszünk (siker).

Hogyan kezdjünk hozzá? Vállaljunk közös felelősséget, közös célokat. Olyanokat, aminek a felépítéséhez az "én" és a "te" is kell. Ma, amikor az alapítvány munkatársaival beszélgettünk arról, hogy lehetnénk "mi", megint bebizonyosodott, hogy ahol két különböző "én" és "te" képes arra, hogy levetkőzze a sejtfalát, ott jó eséllyel jön létre olyan közös többszörös, amit később szorozni, hatványozni is lehet majd, mert lesz miért.

Szólj hozzá

együttműködés siker ötlet felelősség cél ForIdeAdvent közös többszörös